dimecres, 5 de març de 2014

La nostra capacitat d’acollida i la nostra hospitalitat han arribat al límit

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC) MATARÓ  
 

Mataró.- La portaveu de Plataforma per Catalunya a l’Ajuntament, Mònica Lora, ha reclamat que es prioritzin els recursos que es destinen a la sanitat pública.

En aquesta línia ha demanat que es dediquin més esforços a incrementar la plantilla de personal sanitari i no pas a contractar mediadors interculturals als centres d’atenció primària. 

La portaveu ha matisat que l’existència d’aquesta figura a disposició dels immigrants posa de manifest la manca d’integració i el fracàs de les polítiques d’immigració.

Lora ha dit que “la nostra capacitat d’acollida i la nostra hospitalitat han arribat al límit, perquè els països tenen un aforament limitat, i quan se supera, s’enfonsen”.
Elogi a la labor d’Estafabanca

En el seu pas pels estudis de M1TV la portaveu ha subratllat la importància de les mobilitzacions socials com a eix clau per fer reaccionar la classe política.
En clau local ha lloat el paper d’Estafabanca per denunciar els abusos de les entitats financeres a Mataró, on un 12% de la població ha estat enganyada amb participacions preferents.

Reindustrialitzar la capital del Maresme

La regidora mataronina ha apuntat que Plataforma per Catalunya sempre estarà d’acord amb reindustrialitzar la ciutat amb la condició que els llocs de treball que es generin assegurin unes condicions laborals i salarials dignes per als empleats.

Lora ha volgut recordar que un dels motius pels quals Mataró ha patit la deslocalització industrial ha estat precisament per l’eliminació de mesures proteccionistes.
En aquest sentit ha advertit que per tornar a comptar amb una indústria forta s’han de recuperar aranzels amb la finalitat de protegir la producció local.


1 comentari:

  1. Me pareze vergonzoso e inutil destinar fondos de la sanidad publica a contratar traductores para q extranjeros se comuniquen con los profesionales de la sanidad dado q para el resto de procesos legales como ayudas de asistenta sociales o para las ayudas al alquiler para la solicitacion del rmi que tambien se tramitan en organismos publicos como en ayuntamientos servicio de asintencia primaria o en dependecias de la seguridad social los usuarios de origen extranjero se las apañan para hacerse entender ya sea vervalmente como siendo acompañados por hijos o familiares q hablan perfectamente nuestro idioma por eso me parece de genero idiota destinar dichos fondos q podian ser para mejorar muchos aspectos de la sanidad publica en vez de contratar a personal para la comunicacion de pacientes extranjeros a demas a mi manera de ver no ayuda a la integracion de extranjeros en nuestro paisy para terminar un apunte mas a titulo personal dudo mucho q a nosotros en suspaises de origen nos trataran la mitad de bien q se les trata en este pais por no decir q seguramente te moririas porq ellos no se molestarian en entendernos

    ResponElimina